Sunday, May 3, 2009

Showin' & Tellin'

Wut's good my suga pies? :o) Hope y'alls weekends were FANTABULOUS!
So, I'm dingin' round in the Salvation Army store...picked up a few books and a couple of big ole candy jars to store trims or bling or other goodies in...and somethin' said "Girlie, gone ova there and peep those purses...c'mon, yanno ya' wanna!" I says to myself "Naw, don't need another purse...sides, I ain't tryin' to spend this entire twenny bucks up in here!" Buuuut....y'all KNOW I was foolin' myself and right on ova there I went! I poked about for a few minutes, cuz like I said, I wasn't really lookin' for a purse to start with. Well, pawn my soul, what to my wondering eyes should appear but a vintage COACH bag!!!!!!! Hot dang...COACH...I've never owned an expensive purse in my ENTIRE LIFE!!
So I calmly walked up to the register, sat the purse on the counter and proceeded to put the other things I had up there too. The lady starts ringing them up and she says "Seven dollars please" HUH?!?!? So I says "Did you get the purse too?" She says "Oh no, I thought that was your bag" (Ya' mean I coulda walked right out with a COACH bag for FREE?!?!?!?!) So I says "No ma'am, I didn't come in with a bag so I could keep my hands free for rummaging" She says "Oh okay I didn't know", rings it up as I'm holdin' my breath, and then says "Now it's nine dollars please" Before I could stop myself as I'm handin' her a twenny, I say "SHUT UP! SERIOUSLY?!" I caught the look on her face, which confirmed she's no where near Southern if the accent hadn't, and knew immediately that I'd offended her. So I apologized profusely, explaining that it just means "Get outta heah", and sashayed my happy butt outta that store uberquick! lol TWO BUCKS FOR A VINTAGE COACH BAG....now THAT"s a bargain!!!
I also made these tomato pincushions. I think they're pretty darn cute, if I do say so myself.

Can ya' tell I've been feelin' kinda green lately...in more ways than one! Till next time sweetpeas......xoxo AndieBee

13 comments:

lisa said...

Andie

There is nothing more fun than finding the coolest bargain ever! You go chickie with that Coach bag! Your gonna look so cute carrying it. Love the tomatoes too, they are sweet as peaches.

Lisa

Carrie Gonzalez said...

Andie isn't it the greatest feeling to find a jewel like that and for such a steal! Good for you! Love the pincushions too. Green is one of my favorite colors!
hugs,
Carrie

Dianne Hadaway said...

You lucky thang! Don't cha love finding a fabulous bargain! Congrats on the score! Mind you it's not a Mama's Pocketbook, but Coach is pretty darn cool too! LOL!!

Nancy said...

Andie,
I just love this post!! Man I just love a good find, and I bet that cashier never even heard of COACH! Too funny! I love the pin cushions too!
Huggs,Nancy
www.coeurdalenegifts.com
www.coeurdalenegifts.com/blog/

gail said...

The tomatoes are pretty darn cute if I say so too!!! I love them. And what a deal my friend! My friend got a very old and excellent condition Hermes purse at a yard sale for one dollar. I hate her. JK lol But I did make her promise to leave it to me in her will. :)
Have a great week sweetie.. hugs,gail

Tedi said...

Andie, You made me spit out mt sweet tea... about the "shut up" and laugh out loud. What a great story and I wonder how long that purse had been siting there waiting for you? Pincushions are adorable too. Tedi
www.PetiteBookstore.com/blog

Patricia said...

Andie, you are just the funniest! That is a terrific story and that purse was obviously waiting for you being the cashier thought it was yours! And you have been quite the busy bee (pun, pun) with those pin cushions, very cute.
Pat
Patricia Rose-A Potpourri of Fabric, Fragrance and Findings
www.patriciarose-apotpourri.com
www.patriciarose-apotpourriof.blogspot.com

Carolee Crafts said...

Congrats for sniffing out such a good bargain and useful too. Love the tommy pin cushions.

Mistymoon_light said...

Hahahaaaaaa! Too funny! Love the pincusions, too!

Michelle (Shell) May said...

Get on with your bad self! Girl I'd be lov'in a coach bag for that much. Shut up seriously!!! hee,hee,hee.
Great show and tell Andie and I love your pincushions too!
bunny hugs,
shell

kath@retromantic antiques said...

Aren't you the lucky girl? Good job finding the Coach bag. Love the new pincushions too. kath

Beloved Creations said...

love the bag, i love finding handbags at thrift stores. i love the pin cushins too.

Francie of The Scented Cottage said...

LOL.. I have been known to hold my breath when checking out wondering is the cashier will say "Oh noooo there must be some mistake" ...but WOOOT what a buy !
Loooover you 'mater pincusions too and what tell me is better than a green 'mater...all fried up of course.

(())